Forum www.wiarabiblijna.fora.pl Strona Główna www.wiarabiblijna.fora.pl
FORUM BIBLIJNE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przeklad Nowego Swiata
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 27, 28, 29  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wiarabiblijna.fora.pl Strona Główna -> Pismo Święte
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nieświszczuk
Stały bywalec



Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 758
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:34, 13 Mar 2014    Temat postu:

Ambasadorze zadziwiasz mnie.
Gdy ktoś nie wierzy w Jezusa, to z automatu nie wierzy w Boga. To jest reakcja łańcuchowa.
Ateista nie wierzący w Boga, nie wierzy w Jezusa, obrażając Boga, automatycznie obraża Jezusa.
Gdy ktoś szydzi z Boga szydzi także z Jezusa.
O tym mówi ten werset. Zdejmij klapki z napisem trójca, a zobaczysz to co jest bardzo proste do zauważenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benjamin.Szot
Stały bywalec



Dołączył: 24 Paź 2013
Posty: 736
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:36, 13 Mar 2014    Temat postu:

Axanna

Cytat:
z p.1 w pelni bym sie zgodzila, ale niestety post raczej bedzie bezuzyteczny i nikogo nie przekona ze wzgledu na takie punkty jak na przyklad 3. Jak sie mowi jedna mucha psuje beczke miodu.


Co twoim zdaniem psuje beczkę miodu ? W punkcie 3. wskazuję, że tutaj na tym forum nikt nie udowodnił preegzystencji Jezusa. Gdzie jest w Biblii napisane, że Jezus był archaniołem Michałem zanim stał się człowiekiem???

Gdzie jest w Biblii napisane, że Bóg przeniósł życie archanioła Michała do komórki jajowej Marii ???

Jak wtedy był możliwy okup skoro okup to równowartość życia ??? Jak takie życie mogło być równe życiu Adama, skoro trwało w niebie przez miliony lat i było drugie po Bogu ???

Na jakie wyższe stanowisko został Jezus wywyższony po zmartwychwstaniu, skoro zanim się narodził na ziemi był w niebie jako drugi po Bogu ???

NA TE PYTANIA ŻADEN Z UŻYTKOWNIKÓW NIE ODPOWIEDZIAŁ W SPOSÓB ZADOWALAJĄCY Z BIBLIĄ W RĘKU !

Cytat:
I tu nie chodzi o to ze sie uwazam za madrzejsza, przeciwnie, podziwiam Benjamina wiedze i gdzie mi tam. Jednakze sa rzeczy oczywiste co do ktorych az takiej wiedzy nie trzeba.


Jakie to rzeczy w tym wypadku są oczywiste ??? Bo dla mnie jest oczywiste, że ci co ślepo przyjęli preegzystencję nie potrafią tego udowodnić z Biblią w ręku.

Cytat:
I jak widac wiedza nawet w wielkich ilosciach nie chroni czlowieka od zaslepienia na cos co az sie rzuca w oczy. Dziwne to...


Z pewnością nie chroni, zwłaszcza jeśli ktoś staje się niewolnikiem ludzi i ślepo wierzy swoim przywódcom religijnym. Jezus ostrzega : " jeśli ślepy, ślepego prowadzi - obaj w dół wpadną. "

Dziwne, że nikt nie zauważył, od kogo pochodzi doktryna o preegzystencji. Czyż nie od tych samych co wymyślili brednie o trójcy ??? Jeśli ja błądzę to gdzież Wasza miłość chrześcijańska by mnie wyprowadzić z błędu ???????????????????????????????????????


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Benjamin.Szot dnia Czw 21:38, 13 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nieświszczuk
Stały bywalec



Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 758
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:30, 13 Mar 2014    Temat postu:

Przedrostek „arch-”, oznaczający „główny” lub „naczelny”, wskazuje, że archanioł — naczelny anioł — może być tylko jeden. W Piśmie Świętym słowo „archanioł” nigdy nie występuje w liczbie mnogiej. List 1 do Tesaloniczan 4:16 wiąże wyjątkową pozycję i władzę archanioła z osobą zmartwychwstałego Pana Jezusa Chrystusa: „Sam Pan zstąpi z nieba z nakazującym wołaniem, z głosem archanielskim oraz z trąbą Bożą i ci, co umarli w jedności z Chrystusem, powstaną pierwsi”. Nie bez znaczenia jest zatem okoliczność, że jedynym imieniem bezpośrednio skojarzonym z określeniem „archanioł” jest Michał (Judy 9);

ponieważ sam Pan zstąpi z nieba z nakazującym wołaniem, z głosem archanielskim oraz z trąbą Bożą i ci, co umarli w jedności z Chrystusem, powstaną pierwsi.
1 TESALONICZAN 4:16

powiedziano, że zstąpi on z nieba „z nakazującym wołaniem, z głosem archanielskim”. Nie ulega wątpliwości, iż jego głos nie zostałby określony słowem umniejszającym ogromną władzę sprawowaną obecnie przez Chrystusa jako Króla królów i Pana panów (Mt 28:18; Obj 17:14). Gdyby termin „archanioł” nie odnosił się do niego, lecz do jakiegoś innego anioła, wówczas wzmianka o „głosie archanielskim” nie byłaby na miejscu, gdyż nawiązywałaby do głosu osoby ustępującej rangą Synowi Bożemu.

Istnieją jeszcze inne przesłanki potwierdzające, że Michał to w rzeczywistości Syn Boży. Po pierwszej wzmiance o Michale (Dn 10:13) Daniel zanotował proroctwo o „czasie końca” (Dn 11:40), zapowiadające m.in.: „A w owym czasie powstanie Michał, wielki książę, który stoi dla dobra synów twego [Daniela] ludu” (Dn 12:1). Miał wtedy nastać „czas takiej udręki, jakiej nie sprowadzono, odkąd się pojawił którykolwiek naród, aż do owego czasu” (Dn 12:1). W proroctwie Daniela czasownik ‛powstać’ często odnosi się do objęcia przez kogoś tronu lub do innych skutecznych posunięć króla (Dn 11:2-4, 7, 16b, 20, 21). Płynie stąd wniosek, że Michał to Jezus Chrystus, którego Jehowa ustanowił Królem i któremu wyznaczył zadanie zgładzenia wszystkich narodów w Har-Magedonie (Obj 11:15; 16:14-16).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Axanna
Gość






PostWysłany: Czw 23:24, 13 Mar 2014    Temat postu:

Benjamin.Szot napisał:
Co twoim zdaniem psuje beczkę miodu ? W punkcie 3. wskazuję, że tutaj na tym forum nikt nie udowodnił preegzystencji Jezusa.

alez udowodnil, Benjaminie. Pismo na to wskazuje wiele razy. To ze Ty nie chcesz brac tego do wiadomosci nie oznacza ze tego nie ma. Ja nie wiem na czym polega problem, dlaczego masz takie stanowisko, ale widac wyraznie ze nie ma szans bys go zmienil. Ja tez nie jestem przekonana Twoimi argumentami, ktorych i nie ma wlasciwie, bo skad je wezmiesz... mozesz jedynie zaprzeczac, ze Pismo nie pisze, choc Pismo pisze, ale nasze polemiki na ten temat chyba nie maja sensu.

Nie denerwuj sie z ta mucha, to napisalam obrazowo. Dlatego ze zaprzeczajac oczywistosci podwazasz wlasna wiarygodnosc, dlatego powiedzialam o beczce i musze... To tak jakby ktos mowil dobrze, a potem raptem stwierdzil jakis absurd - ludzie nie beda sie przysluchiwali do kogos takiego.

Poza tym ja nie jestem SJ i nie mowilam ze Pan Jezus jest Michalem, wiec nie musze sie tlumaczyc, zreszta Nieswiszczuk widze juz tlumaczy. Ja Pana Jezusa uwazam za Syna Bozego, Poczatkiem stworzenia Bozego - a propos jak wedlug Ciebie Pan Jezus moze byc "poczatkiem stworzenia" jezeli nie istnial do czasu swoich narodzin w ciele? Zreszta Ty w tej kwestii odrzucasz wszelaka logike, wiec ja osobiscie nie mam ochoty sie udzielac w tej polemice z Toba. Bez urazy, bo inne niektore artykuly czytam i je doceniam. Ale polemizowac to jakos nie mam wigoru, bo za nerwowy jestes. Mamy do Ciebie milosc i podawane byly tu argumenty, ale co z tego jak nadal bedziesz mowil ze nie ma i nie ma.

P.S. ja tam nie mam zadnych przywodcow, poszukuje, ale bez skutku na razie, same sekciarnie dookola.


Ostatnio zmieniony przez Axanna dnia Czw 23:28, 13 Mar 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wierzący
bywalec



Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 605
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubuskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 0:14, 14 Mar 2014    Temat postu:

Nieświeszczuk a w ksiedze daniela kto jest według ciebie opisany w 10 rozdziale miedzy 5 a 9 wersetem czy nie taka sam postać jak w objawieniu a którą jest Jezus? A jednak ta postać mówi do Daniela w 13 wersecie:
Lecz książe królestwa perskiego sprzeciwiał mi się przez dwadzieścia jeden aż oto Michał, jeden z przedniejszych książąt, przyszedł mi na pomoc; przetom ja tam został przy królach perskich.
Czyżby było dwóch Michałów?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benjamin.Szot
Stały bywalec



Dołączył: 24 Paź 2013
Posty: 736
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:28, 14 Mar 2014    Temat postu:

Axanna

Cytat:
alez udowodnil, Benjaminie.


NICZEGO NIE UDOWODNIŁ !

Cytat:
Pismo na to wskazuje wiele razy.


GDZIE PISMO ŚWIĘTE MÓWI, ŻE JEZUS ŻYŁ REALNIE W NIEBIE PRZED SWOIMI NARODZINAMI NA ZIEMI ???

Cytat:
To ze Ty nie chcesz brac tego do wiadomosci nie oznacza ze tego nie ma.


Udowodnij to zamiast posługiwać się gołosłowiem

Cytat:
Ja nie wiem na czym polega problem, dlaczego masz takie stanowisko, ale widac wyraznie ze nie ma szans bys go zmienil.


Nieprawda. Jeśli mnie ktoś przekona jestem skłonny zmienić zdanie.

Cytat:
Ja tez nie jestem przekonana Twoimi argumentami, ktorych i nie ma wlasciwie, bo skad je wezmiesz... mozesz jedynie zaprzeczac, ze Pismo nie pisze, choc Pismo pisze, ale nasze polemiki na ten temat chyba nie maja sensu.



Problem w tym, że to nie ja, lecz ty dopatrujesz się w Biblii treści, których tam NIE MA !

Cytat:
Nie denerwuj sie z ta mucha, to napisalam obrazowo. Dlatego ze zaprzeczajac oczywistosci podwazasz wlasna wiarygodnosc, dlatego powiedzialam o beczce i musze... To tak jakby ktos mowil dobrze, a potem raptem stwierdzil jakis absurd - ludzie nie beda sie przysluchiwali do kogos takiego.


Niestety to ty zaprzeczasz własnej wiarygodności, bo nie potrafisz odpowiedzieć na żadne argumenty, które podałem i nie potrafisz podważyć w sposób uzasadniony na podstawie Biblii żadnego artykułu, który napisałem. Każdy temat a nawet werset został dogłębnie opracowany, więc twoje zarzuty to obelga.

Cytat:
Poza tym ja nie jestem SJ i nie mowilam ze Pan Jezus jest Michalem, wiec nie musze sie tlumaczyc, zreszta Nieswiszczuk widze juz tlumaczy.


Nic nie wytłumaczył. W wolnej chwili mu odpowiem. A to że nie jesteś świadkiem i sługą Jehowy, to bardzo źle, bo każdy kto chce służyć Bogu powinien się o to ubiegać.

Cytat:
Ja Pana Jezusa uwazam za Syna Bozego, Poczatkiem stworzenia Bozego - a propos jak wedlug Ciebie Pan Jezus moze byc "poczatkiem stworzenia" jezeli nie istnial do czasu swoich narodzin w ciele?


Jeszua ( gr. Jezus ) OD KIEDY jest nazwany Synem Bożym ??? - przeczytaj sobie uważnie, a nie po łebkach Łukasza 1 : 35

A JAKIEGO STWORZENIA jest początkiem ??? - Starego stworzenia ??? Jeśli tak to w takim razie jest odpowiedzialny za zło tych władz, rządów i tronów - przeczytaj sobie dobrze Kolosan 1 : 16

Cytat:
Zreszta Ty w tej kwestii odrzucasz wszelaka logike, wiec ja osobiscie nie mam ochoty sie udzielac w tej polemice z Toba.


Tego to już trochę za wiele ! Posuwasz się do inwektyw. Więc radzę sobie przypomnieć Regulamin.

Cytat:
Bez urazy, bo inne niektore artykuly czytam i je doceniam. Ale polemizowac to jakos nie mam wigoru, bo za nerwowy jestes. Mamy do Ciebie milosc i podawane byly tu argumenty, ale co z tego jak nadal bedziesz mowil ze nie ma i nie ma.


Ta miłość to tylko na papierze, jak u większości różnych ugrupowań religijnych.

Cytat:
P.S. ja tam nie mam zadnych przywodcow, poszukuje, ale bez skutku na razie, same sekciarnie dookola.


To bardzo źle, bo moim przywódcą jest Jeszua ( Jezus ) z Nazaretu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Benjamin.Szot dnia Pią 20:45, 14 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nieświszczuk
Stały bywalec



Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 758
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:12, 14 Mar 2014    Temat postu:

wierzący napisał:
Nieświeszczuk a w ksiedze daniela kto jest według ciebie opisany w 10 rozdziale miedzy 5 a 9 wersetem czy nie taka sam postać jak w objawieniu a którą jest Jezus? A jednak ta postać mówi do Daniela w 13 wersecie:
Lecz książe królestwa perskiego sprzeciwiał mi się przez dwadzieścia jeden aż oto Michał, jeden z przedniejszych książąt, przyszedł mi na pomoc; przetom ja tam został przy królach perskich.
Czyżby było dwóch Michałów?


Co do kwestii Archanioła Michała.

Przyszedł na pomoc niższemu rangą aniołowi, któremu przeciwstawiał się „książę królestwa perskiego”. Dalej występuje też pod innymi określeniami: „Wasz [Izraelitów] książę” oraz „wielki książę, który stoi dla dobra synów twego [Daniela] ludu” (Dn 10:13, 20, 21; 12:1). Można stąd wysnuć wniosek, że to on był aniołem, który prowadził Izraelitów przez pustkowie (Wj 23:20, 21, 23; 32:34; 33:2). Przemawia za tym również okoliczność, iż „archanioł Michał miał zatarg z Diabłem i toczył spór co do ciała Mojżesza” (Judy 9).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nieświszczuk
Stały bywalec



Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 758
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:19, 14 Mar 2014    Temat postu:

Dla Beniamina

Jezus, zanim urodził się w Betlejem, żył w niebie jako istota duchowa. Był pierwszym stworzeniem Bożym. Tylko on został powołany do istnienia bezpośrednio przez Boga i dlatego słusznie jest nazywany Jego jednorodzonym Synem. W niebie często przekazywał innym stworzeniom informacje od Boga, nic więc dziwnego, że Biblia nazywa go Słowem. Poza tym był Bożym pomocnikiem i brał udział w stwarzaniu (Jana 1:2, 3, 14). Na przykład Bóg posłużył się nim do stworzenia ludzi. Nim jednak do tego doszło, Jezus spędził u boku Ojca niezliczone wieki. Przeczytaj Micheasza 5:2 i Jana 17:5.

„A ty, Betlejem Efrata, zbyt małe, by się znaleźć między tysiącami Judy, z ciebie mi wyjdzie ten, który ma zostać władcą w Izraelu; pochodzenie jego od czasów zamierzchłych, od dni czasu niezmierzonego
MICHEASZA 5:2

Teraz więc ty, Ojcze, otocz mnie przy sobie tą chwałą, którą miałem przy tobie, zanim był świat
JANA 17:5


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Axanna
Gość






PostWysłany: Pią 20:45, 14 Mar 2014    Temat postu:

Bylo cytowane juz wiele wersow w roznych tematach z tym ze Benjaminowi nie pasuje i bedzie twierdzil do uporu ze to nie tak, nie ma, nie pisze itp.
Benjamin.Szot napisał:


Jeszua ( gr. Jezus ) OD KIEDY jest nazwany Symnem Bożym ??? - przeczytaj sobie uważnie, a nie po łebkach Łukasza 1 : 35

A JAKIEGO STWORZENIA jest początkiem ??? - Starego stworzenia ??? Jeśli tak to w takim razie jest odpowiedzialny za zło tych władz, rządów i tronów - przeczytaj sobie dobrze Kolosan 1 : 16

sam sobie przeczytaj Kolosan 1:16, bo patrzysz w knige a widzisz nie wiem co... Demonstrujesz wlasnie jak to nie odrzucasz logiki - zadnych obelg i inwektyw na Ciebie nie pisalam, rozmawiam z Toba spokojnie i uprzejmie.

jezeli pisze ze Jezus jest poczatkiem stworzenia i sie nie wyszczegolnia etapow stworzenia, tylko pisze ogolnie ze jest poczatkiem stworzenia - to wszelaka logika wskazuje na to, ze jest poczatkiem wszelakiego stworzenia, a nie ze Bog stwarzal, stwarzal, ukonczyl stwarzenia, sto razy odpoczal, a potem w srodku dziejow raptem sie pojawia poczatek stworzenia - to nie jest logika, tylko antylogika, tylem na przod, grunt by pasowalo. Odrzucasz logike kiedy ona Ci nei pasuje, to nie obelga tylko fakt, niestety.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benjamin.Szot
Stały bywalec



Dołączył: 24 Paź 2013
Posty: 736
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:54, 14 Mar 2014    Temat postu:

Nieświszczuk

1 Tesaloniczan 4 : 16 ὅτι αὐτὸς ὁ κύριος ἐν κελεύσματι, ἐν φωνῇ ἀρχαγγέλου καὶ ἐν σάλπιγγι θεοῦ, καταβήσεται ἀπ’ οὐρανοῦ, καὶ οἱ νεκροὶ ἐν Χριστῷ ἀναστήσονται πρῶτον

Przyimek ἐν połączony z Dativem dosłownie znaczy " w ". Ale gdyby sztywno tłumaczyć wszystkie miejsca gdzie występuje ten przyimek w tym wersecie to wtedy trzeba by było powiedzieć, że Pan był w trąbie Bożej. Pozostaje więc tłumaczenie przyimka ἐν jako " z " . To jednak też nie jest precyzyjne, gdyż z Chrystusem nikt nie umarł. Chrystus jest pierworodnym z umarłych - Kol. 1 : 18.

Całkowicie błędne jest tłumaczenie ἐν jako " na ", gdyż Pan nie może zstępować na głos archanioła. Również błędne i niekonsekwentne jest tłumaczenie ἐν raz tak, a drugi raz inaczej. Pozostaje zatem oddanie ἐν poprzez przyimek " z " z pewna dozą elastyczności. Ten przyimek nie musi oznaczać, że Jezus przybędzie z głosem archanioła będąc identycznym z archaniołem, gdyż wtedy chrześcijanie, którzy zmarli w jedności z Chrystusem byliby Chrystusem co jest niemożliwością i sprzecznością.

Pozostaje więc zupełnie logiczne wytłumaczenie, że archanioł towarzyszy Panu, którym jest Chrystus. O aniołach z wielką trąbą czytamy również w opisie powracającego Chrystusa - Mt.24 : 31 i nic nie wskazuje na to, by Jezus posługiwał się tą trąbą i był jej użytkownikiem. Jezus też w przeciwieństwie do aniołów sam mówi o sobie jako o Synu Człowieczym - Mt. 24 : 30; Mr. 13 : 26 - 27; Łuk. 21 : 27. Aniołowie zaś zawsze towarzyszą Synowi Człowieczemu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benjamin.Szot
Stały bywalec



Dołączył: 24 Paź 2013
Posty: 736
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:58, 14 Mar 2014    Temat postu:

Nieświszczuk

Czy werset z Ewangelii Jana 8 : 58 świadczy o preegzystencji Jezusa (hebr. Jehoszuy ) ? Warto się temu przyjrzeć bliżej.

Na początku należy stanowczo podkreślić, że nie wolno wyrywać wersetu z kontekstu, bo wtedy nie można mieć punktu odniesienia co oznacza dana myśl zawarta w tym wersecie.

Fragment Jana 8 : 25 - 59 opisuje dyskusję, która dotyczy nie tego, czy Jezus ( hebr. Jehoszua ) jest, lecz czy jest Mesjaszem. Inaczej mówiąc nie ma tam dyskusji o jego istnieniu, lecz jest dyskusja o tym czy jest Mesjaszem.

Katolicy czepili się jak rzep psiego ogona określenia JA JESTEM, które w Jana 8 : 58 w tekście greckim nie odpowiada wcale określeniu z 2 Moj. 3 : 14.
W tekście Jana 8 : 58 użyto określenia ἐγὼ εἰμί w którym Jezus potwierdza swoją tożsamość, że jest oczekiwanym Mesjaszem.
Natomiast określenie Eγώ εἰμι ΄Ο Ων w 2 Moj. 3 : 14 w tłumaczeniu greckim dosł. Jestem Będący ( Istniejący ) wskazuje na sam fakt istnienia, które jest niepowtarzalne. Jest to zgodne z resztą Pisma Świętego, gdyż tylko JEHOWAH jest Absolutem.
Mamy więc dwa różne określenia. Określenie ἐγὼ εἰμί używa w odniesieniu do siebie uzdrowiony przez Chrystusa ślepiec ( Jana 9 : 9 ), a chyba nie ma co do tego wątpliwości, że nie jest on Absolutem.

Ciekawe, że greckie ἐγὼ εἰμί w języku hebrajskim musiało brzmieć אֲנִי הוּא ( ani hu ) dosł. " jam " Nie ma więc tu nawet słowa jestem w wypowiedzi Chrystusa.

Z kolei wszystkie ugrupowania, które przyjęły ariańską interpretację przyjmują, że Jezus nawiązując do Abrahama, chciał podkreślić, iż realnie istniał przed nim jako mniejszy bóg czy anioł. Miałoby na to wskazywać określenie greckie πρὶν Ἀβραὰμ γενέσθαι.

Warto tu zwrócić uwagę na dosyć często spotykany błąd zwolenników preegzystencji, którzy w swojej argumentacji, by poprzeć swoje poglądy biorą za podstawę wypowiedzi odstępczych Żydów o Jezusie, którzy byli jego wrogami i go oczerniali. Tacy wrodzy Jezusowi komentatorzy nie są jednak dobrymi przewodnikami, by rozumieć właściwie Słowo Boże. Nie mieli oni duchowego zrozumienia i wszystko interpretowali według litery. Tak samo wszystkie wypowiedzi Jezusa rozumieli dosłownie. Natomiast Chrystus mówił językiem duchowym, którego oni zupełnie nie rozumieli. Nie odpowiadał im według ich spaczonego sposobu myślenia.

Ponadto elementarnym faktem lingwistycznym jest, że znaczenie greckiego aorystu w bezokoliczniku zależy od kontekstu w jakim występuje. Może ono się odnosić do wydarzeń przeszłych, ale może też odnosić się do wydarzeń przyszłych. Np. Mateusz pisze o przyszłym wydarzeniu : " zanim kur zapieje " ( Mt. 26 : 34 - występuje tu spójnik czasu " zanim " + aoryst w bezokoliczniku ). Jednak wcześniej w tej samej Ewangelii mamy tę samą formę odnoszącą się do przeszłości: „ zanim się zeszli ” ( Mt. 1 : 18; spójnik czasu + aoryst w bezokoliczniku).
W Ewangelii Jana znajdujemy ją znowu w odniesieniu do przyszłości: „ Panie, wstąp, zanim umrze dziecię moje ” ( Jana 4:49; spójnik + aoryst w bezokoliczniku ); „ powiedziałem wam, zanim się to stanie ” ( Jana 14:29; spójnik + aoryst w bezokoliczniku ).

W związku z tym powstaje pytanie, jak powinniśmy właściwie oddać Jana 8 : 58 ? Czy Jezus powiedział: „ Zanim Abraham stał się, [tzn. narodził], ja jestem [nim] ” czy : „ Zanim Abraham stanie się [ tzn. powróci do życia w czasie zmartwychwstania ], ja jestem ” ?
Gdyby aoryst odnieść do przyszłości, to znaczyłoby, że Jezus odparł niewiernym Żydom, iż poprzedzi Abrahama w zmartwychwstaniu.
Takie użycie aorystu - od formy γινομαι dotyczące zmartwychwstania można znaleźć w Septuagincie w księdze Hioba 14 : 14 - " Będę oczekiwał, aż stanę się ponownie. " ( gr. ὑπομενῶ ἕως ἂν πάλιν γένωμαι ).

Podsumowując, żadna z wersji tłumaczenia Jana 8 : 58 nie jest dowodem realnej preegzystencji Jezusa. Żadna też wersja nie jest dowodem, że Jezus jest Absolutem. Jeżeli tekst ten czytany jest tak, jak powszechnie się go tłumaczy, Jezus twierdzi w nim, że jest Mesjaszem wyznaczonym do tego od dawien dawna. Wyraźnie wskazuje na to kontekst. Ale jest też możliwe, że Jezus także stwierdza swoją wyższość nad Abrahamem w innym sensie. Abraham przewidział triumf Mesjasza. Jezus rzeczywiście mógł cieszyć się życiem wiecznym jako zmartwychwstały Zbawiciel na długo przed tym nim Abraham z powrotem miał pojawić się w przyszłym zmartwychwstaniu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nieświszczuk
Stały bywalec



Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 758
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:03, 14 Mar 2014    Temat postu:

Zstąpieniu Chrystusa z nieba towarzyszy jeszcze jedno zjawisko: „dźwięk trąby Bożej” (1 Tes. 4:16). Trąba nie jest w tym wypadku sygnałem wojennym, na który miałyby się zgromadzić oddziały, aby wyruszyć do walki i zadać śmierć nieprzyjacielowi. Odgłos „trąby Bożej” ma raczej charakter pokojowy, ma zwołać lud Jehowy jak wtedy, gdy za dni Mojżesza grano na dwóch srebrnych trąbach, aby zebrać 12 pokoleń Izraela (Liczb 10:1-10). W innym miejscu, w Liście 1 do Koryntian 15:52, apostoł Paweł łączy dźwięk „trąby” zwołującej zgromadzenie ze sprawą wzbudzenia zmarłych chrześcijan, pisząc: „Przemienieni będziemy (...) na trąbę ostateczną. Albowiem zatrąbi, a umarli wzbudzeni będą nieskazitelni, a my będziemy przemienieni” (B. gd.). Kto pierwszy odpowie na tę „trąbę ostateczną”, kiedy zabrzmi jako „trąba Boża”, aby zmarłych powołać na nowo do życia? Odpowiedziano na to w Liście 1 do Tesaloniczan 4:16: „A zmarli w Chrystusie powstaną pierwsi

Do ostatniego postu

Jehowa mnie utworzył jako początek swej drogi, najwcześniejsze ze swych dawnych dzieł
PRZYSŁÓW 8:22

Teraz więc ty, Ojcze, otocz mnie przy sobie tą chwałą, którą miałem przy tobie, zanim był świat.
JANA 17:5

który chociaż istniał w postaci Bożej, nie brał pod uwagę zagarnięcia, mianowicie tego, żeby być równym Bogu
FILIPIAN 2:6

Co to znaczy istnienie w postaci Bożej?

On też jest przed wszystkim innym i za jego pośrednictwem wszystko inne zostało powołane do istnienia
KOLOSAN 1:17

Piszę do was, ojcowie, ponieważ poznaliście tego, który jest od początku. Piszę do was, młodzieńcy, ponieważ zwyciężyliście niegodziwca. Piszę do was, dziecięta, ponieważ poznałyście Ojca.
1JANA 2:13

To tyle na dziś będę w przyszłym tygodniu lub w niedzielę


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Nieświszczuk dnia Pią 21:11, 14 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benjamin.Szot
Stały bywalec



Dołączył: 24 Paź 2013
Posty: 736
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:03, 14 Mar 2014    Temat postu:

Nieświszczuk

Tradycyjne tłumaczenia w dużej mierze opierają się na licznych tekstach z Ewangelii Jana (Jana 17:5; 8:58) sugerując, że początek Jezusa nie miał miejsca w łonie Marii, ale w wieczności. Czy wersety te mogą rzeczywiście dźwigać wagę tak zdumiewających twierdzeń, które wydają się umiejscawiać Jezusa - Ewangelii Jana w klasie istot całkowicie różnych od tych, w której umiejscawiają go Synoptycy? Czy też istnieje inny sposób odczytywania Jana, który harmonizuje jego świadectwo z resztą Ewangelii gdzie nie żadnej filozofii o preegzystencji ? Pytanie to pojawiało się w całym biegu historii chrześcijaństwa, a w szczególności w dziełach m.in. Pawła z Samosaty (200-275), Fotyna (300-376), anabaptysty Adama Pastora (1500-1570), Michała Serveta (1511-1553), Braci Polskich, Johna Biddle (1615- 1662) i dziewiętnastowiecznych anty-trynitarnych uczonych w Ameryce, Anglii, Niemczech i ostatnio w Cambridge.

Jeśli ktoś podchodzi do tekstu z ślepą wiarą, we wcześniejsze od narodzin na ziemi istnienie Jezusa, to z pewnością Jana 17:5 wyda mu się potwierdzeniem tego przekonania. „ A teraz Ty mnie uwielbij, Ojcze, u siebie samego tą chwałą, którą miałem u ciebie, zanim świat powstał ”.
Ale zgodnie z biblijnym sposobem mówienia i myślenia, ktoś może „ mieć ” coś, co jest ustalone w Bożym planie, zanim rzeczywiście będzie to posiadał. Np. Abrahamowi na podstawie boskiego przymierza, została dana ziemia, chociaż nie otrzymał z niej jeszcze nawet kawałka na własność. W obietnicy czytamy: „ Twemu nasieniu dałem tę ziemię ” (Gen. 15:18). W tym momencie jego nasienie jeszcze nie istniało. Jednak jest powiedziane, że ziemia została im dana. Boża obietnica jest sformułowana tak, jak gdyby już została wypełniona.

Tak, więc w Jana 17:5 chwała, którą Jezus „ miał ” u Ojca, była chwałą przygotowaną dla niego w Bożym planie. Wyraźnym przykładem ilustrującym ciekawe zastosowanie czasu przeszłego względem przyszłości jest werset 22 tego samego rozdziału. Tutaj, ta sama chwała obiecana Synowi, została dana uczniom, którzy nawet się jeszcze nie narodzili. Są to uczniowie, którzy nawrócą się dopiero dzięki apostołom (werset 20). Mówiąc o nich, Jezus powiedział: „ Chwałę, która mi dałeś, dałem im ”. Znaczy to oczywiście, że Jezus obiecał im ją dać. Już ją posiedli, chociaż nie literalnie. Podobnie jak Bóg, Jezus mówił o „ rzeczach, których nie ma, jak gdyby istniały ” (Rzym. 4:17 BG). Kiedy modlił się o chwałę, o której wiedział, że Bóg mu ją obiecał, w podobny sposób mówił o niej, jako o chwale, którą „ miał ” u Ojca, mając na myśli to, że miał ją „ odłożoną u Ojca ”, jako potencjalny depozyt przygotowany dla niego w Bożym planie.

A więc werset Jana 17 : 5 nie jest żadnym dowodem świadczącym o preegzystencji.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Benjamin.Szot dnia Pią 21:09, 14 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nieświszczuk
Stały bywalec



Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 758
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:14, 14 Mar 2014    Temat postu:

Powiem krótko, możesz wiele pisać i tak moje zdanie jest jednoznaczne.
Jezus jest pierworodnym wszelkiego stworzenia.
I tyle.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benjamin.Szot
Stały bywalec



Dołączył: 24 Paź 2013
Posty: 736
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:44, 15 Mar 2014    Temat postu:

Nieświszczuk

Micheasza 5 : 1

Egzegeza oryginalnego tekstu ukazuje, że wiersz ten został pod wpływem trynitarnej doktryny sfałszowany, ponieważ oryginalna treść tej frazy, nie potwierdza, lecz zaprzecza  preegzystencji Jezusa Chrystusa.
 Proroctwo Micheasza mówiące, że władca Izraela będzie miał początek i wyjdzie z Betlejem Efrata, podważało doktrynę o przedwiecznym jego pochodzeniu, dlatego by zaprzeczyć ziemskiemu rodowodowi Syna Bożego, kluczowe słowo עוֹלָֽם ( hebr. olam ) zostało przetłumaczone na „ wieczność ”. Prawie wszystkie przekłady Micheasza 5:2 są tendencyjne i zaprzeczają temu co mówi hebrajski oryginał. Świat chrześcijański pozwolił się oszukać i uwierzył, że Mesjasz jest wieczny, jak to przetłumaczył Hieronim pod wpływem Nicejskiego dyktatu. Wielu uczonych jest świadomych tej manipulacji, lecz swoim milczeniem tchórzliwie wspierają to fałszerstwo. Egzegeza frazy Micheasza  Mich. 5:1 ukazuje jak daleko od prawdy odbiega tłumaczenie tego tekstu w przekładach Biblii:
וְאַתָּה בֵּית לֶחֶם אֶפְרָתָה צָעִיר לִהְיוֹת בְּאַלְפֵי יְהוּדָה מִמְּךָ לִי יֵצֵא לִהְיוֹת מוֹשֵׁל בְּיִשְׂרָאֵל וּמוֹצָאֹתָיו מִקֶּדֶם מִימֵי עוֹלָם
t.zn. : " A ty, Betlejem Efrata, drobne jesteś by być wśród pokoleń judzkich ! Z ciebie mi wyjdzie Ten, który będzie władał w Izraelu, a pochodzenie Jego od czasów zamierzchłych, od dni czasu niezmierzonego. "

Micheasz prorokował,  że  chociaż pokolenie  „ Betlejem Efrata “ było najmniejsze z pośród pokoleń Judy, to z niego narodzi się i wyjdzie ten, który otrzyma władzę nad wszystkimi pokoleniami אָ֫לֶפ (aleph) Izraela. Wyrażenie : „Ty Betlejemie Efrata“ dowodzi, że odnosi się ona do plemienia, a nie do miasta.  Potwierdza  to pokrewny tekst z Mateusza 2:6, który mówi, że chociaż klan betlejemski faktycznie był najmniejszym z pośród plemienia Judy, to z niego pochodzić będzie przyszły wódz מוֹשֵׁ֖ל ( Moszel ) Królestwa Bożego. Przymiotnik tsa`iyr odnosi się do tego który pochodzi z najmniejszej familii plemienia Judy.

Ponadto na początek Mesjasza wskazuje czasownik " hayah " . Ten czasownik został wyrugowany w tłumaczeniach, gdyż tłumaczom trynitarnym niezręcznie było mówić o Synu Bożym, który wyszedł z ludzkiego rodu i zaczął swoją egzystencję na ziemi, czyli stał się  ( hayah ).

Słowem opacznie rozumianym jest מִקֶּדֶם ( miqqedem ) od słowa “ qedem ” co znaczy „ wschód “, a jest w hebrajskiej metaforze rozumiane jako symbol dawnego antycznego czasu. Wschód wskazuje na wczesną porę i na początek  dziejów ludzkich. Wtedy bowiem po buncie pierwszej pary ludzkiej w Edenie Bóg powiedział o przyszłej nadziei dla ludzkości. Wyraz “ qedem ” (Strong # H6924) jest przysłówkiem czasownika “ motsa’ah ”  i wskazuje na wypowiedzianą przez Boga już bardzo dawno temu obietnicę naprawy świata, która zostanie z pewnością wykonana, co podkreśla czasownik “ yatsa ”. Słowo “ qedem ” wskazuje na dawny antyczny czas, gdy wyszło słowo od Boga, zwiastujące potomkom Adama  ratunek i zbawienie.

Innym słowem błędnie rozumianym jest - olam. Protrynitarni tłumacze nadali słowu “olam” metafizyczne znaczenie, tłumacząc je jako „wieczność”, natomiast słowo to oznacza: „ dawny antyczny czas ” lub „odległą starożytność” (Strong # 05769). Olam nie dnosi się do czasu sprzed zaistnieniem słońca i księżyca, lecz do czasu historycznego: Ps. 77:6. Wyraz “olam” posiada również znaczenie alegoryczne, na co wskazuje wspólny morfemowy rdzeń ze słowem almach, obrazujące młodą pannę, która według starego semickiego zwyczaju była ukrywana, aż do dnia jej zaślubin. Stąd słowo ”olam” w hebraskim rozumieniu oznacza: „ zakryty nieokreślony okres czasu “, " czas niezmierzony ." Boży plan zbawienia i odnowy rodzaju ludzkiego był przez ludzkość zapomniany i  okryty tajemnicą (Kol. 1:26).  Fraza dotycząca pochodzenia w czasie odnosi się bez wątpienia do proto-Ewangelii (Rdz. 3,15), która jest najstarszą mesjańską obietnicą daną rodzajowi ludzkiemu i pochodzi z odległej starożytności. 
Kontekst księgi Micheasza w niczym nie sugeruje, że obiecany Izraelowi Mesjasz egzystował już przed stworzeniem świata, przeciwnie, prorok Micheasz mówi o jego początku i zrodzeniu z niewiasty, i także o jego pokrewieństwie z synami Izraela.

Gdyby jednak pomimo tego ktoś się upierał, że jest inaczej i że hebrajskie określenie olam wskazuje na preegzystencję, to warto przypomnieć, że w tym samym proroctwie Micheasza jest napisane w 7 : 14, że owce pasą się w Baszanie i w Gileadzie " jak za dni wieczności " כִּימֵי עוֹלָם ( kime olam ).


Cytat:
Powiem krótko, możesz wiele pisać i tak moje zdanie jest jednoznaczne.
Jezus jest pierworodnym wszelkiego stworzenia.
I tyle.


Nie kwestionuję, że Jezus jest pierworodnym wszelkiego stworzenia, więc te aluzje to nie do mnie proszę kierować. Natomiast gdzie są twoje argumenty i o JAKIE STWORZENIE tu chodzi ??? STARE CZY NOWE ?

Na zakończenie też powiem krótko : widać, że brak Ci argumentów. I tyle !


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Benjamin.Szot dnia Sob 9:48, 15 Mar 2014, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wiarabiblijna.fora.pl Strona Główna -> Pismo Święte Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 27, 28, 29  Następny
Strona 10 z 29

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin