Forum www.wiarabiblijna.fora.pl Strona Główna www.wiarabiblijna.fora.pl
FORUM BIBLIJNE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dekalog zostal zmieniony.
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wiarabiblijna.fora.pl Strona Główna -> Pismo Święte
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tom68
Obywatel forum



Dołączył: 22 Paź 2013
Posty: 2787
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:08, 13 Lip 2015    Temat postu: Dekalog zostal zmieniony.

Dekalog zostal zmieniony.

Wystarczy porownac biblijna wersje Dziesieciorga Przykazan, zapisana w Pismie Swietym w Ksiedze Wyjscia (2 Mjz 20,1-17) lub w Ksiedze Powtorzonego Prawa (5 Mjz 5,6-22), z wersja, ktora zawieraja katechizmy Kosciola katolickiego

Proste porownanie wykazuje, ze w wersji katechizmowej:

(1) Brak jest Drugiego Przykazania Bozego, ktore zabrania czynienia i kultu jakichkolwiek obrazow i posagow;

(2) Bozy nakaz swiecenia rzeczywistego siodmego dnia tygodnia – Soboty (Szabatu) – zostal zastapiony ogolnym nakazem „swiecenia dnia swietego”;

(3) Dziesiate Przykazanie Boze zostalo rozdzielone na dwa osobne przykazania, skutkiem czego katechizmowe „dziesiate” przykazanie zostalo pozbawione sensu (Ani slugi, ani sluzebnicy, ani zadnej jego rzeczy.” – ?);

(4) Przykazania Trzecie, Czwarte i Piate zostaly powaznie okrojone w tresci, przez co zaciera sie ich prawdziwy sens i znaczenie;

(5) Zmieniona takze zostala kolejnosc Przykazan (po usunieciu Drugiego Przykazania, wszystkie nastepne przesunely sie o jedno miejsce w gore, a z Dziesiatego utworzono „dziewiate” i „dziesiate”)!

Kto dokonal zaman w Dekalogu ?

Okazuje sie, ze nie trzeba szukac zbyt dlugo i daleko. W „Katolickim Katechizmie Ludowym , stosownie do potrzeb czasu i pedagogicznie opracowanym przez ks. prof. Franciszka Spirago, zatwierdzonym przez biskupa przemyskiego, ks. Jozefa Sebastyana (Imprimatur: Przemysl, 13 marca 1906r.), w czesci drugiej, zatytulowanej „Nauka obyczajow”, na s. 10 czytamy najpierw:

„.Prawa wydane przez zastepcow Boga, sa tylko wtedy prawdziwemi prawami, jesli nie stoja w sprzecznosci ani z prawem Bozym naturalnem, ani z prawem Bozym objawionem. Nie ma przykazania przeciw przykazaniu Bozemu. Jesli np. cesarz rozkazuje co innego, a jego namiestnik co innego, to przede wszystkiem sluchac trzeba cesarza. Podobnie jesli namiestnicy Boga nakazuja cos takiego, co Bog zakazuje, wspomniec trzeba na slowa Apostolow, ze „wiecej trzeba sluchac Boga, niz ludzi” (DzAp 5,29).- Pamietali o tem trzej mlodziency w piecu gorejacym, takze i bracia Machabejscy”

Bez watpienia jest to trafna ocena i trzezwy sad w poruszonej sprawie. – Gdybyz bylo to stanowisko konsekwentnie utrzymane!

Niestety, ten sam autor, w tym samym dziele, na s. 65.66, z calkowitym spokojem i pelna osobista aprobata, informuje nas o faktach calkowicie sprzecznych z wczesniej wyrazonym stanowiskiem. Pisze:

„Nadane Zydom dziesiecioro przykazan Bozych, przeksztalcil Kosciol katolicki w duchu chrzescijanskim. Dekalog zydowski pierwotny obejmowal nastepujace przykazania: 1) Przykazanie oddawania czci tylko prawdziwemu Bogu. 2)Zakaz czczenia obrazow i posagow. 3)Zakaz zniewazania imienia Bozego. 4)Nakaz swiecenia sabatu. 5) Nakaz czci dla rodzicow. 6) Zakaz zabijania, 7) cudzolostwa, 8)kradziezy, 9)falszywego swiadectwa, 10) Zakaz pozadania rzeczy cudzych. (2 Mojz 20,1-17). – Nie naruszajac istoty przykazania, poczynil w nich Kosciol nastepujace zmiany formalne. Drugie przykazanie, dotyczace czci obrazow, zlaczyl z pierwszem, natomiast dziesiate przykazanie Boze rozdzielil na dwa osobne przykazania. (…) Nakaz swiecenia sabatu przemienia Kosciol na nakaz swiecenia niedzieli…”

Jak zrozumiec ewidentna sprzecznosc w stanowisku ks. Spirago: sluszna postawe jaka zajal na s. 10 swego dziela, z aprobata bezprawnej zmiany Dekalogu, dokonanej przez Kosciol katolicki, o czym pisze na nastepnych stronicach? Niekonsekwencja teologa jest ewidentna i razaca! Nastepna sprawa jest zaopiniowanie tych zmian jako formalnych, podczas gdy sa to zmiany jak najbardziej merytoryczne! I jeszcze jedno rozminiecie sie z prawda: pisze ks. Spirago, ze Kosciol „Drugie przykazanie, dotyczace czci obrazow, zlaczyl z pierwszem”. Jest to jawne klamstwo. Kosciol bowiem bezceremonialnie wyrzucil Drugie Przykazanie, a nie zlaczyl je z pierwszym!

Dodac trzeba, ze niekonsekwencji winien jest nie tylko ks. Spirago. Oto inny przyklad tego typu. Ks W. Zaleski w dziele pt. „Nauka Boza. Dekalog”, na s. 5. i 9. pisze m. in.:

„…Dekalog – to dziesiec najwazniejszych nakazow [...] moralnego prawa; ich szczegolna wage podkresla fakt ich uroczystego ogloszenia na gorze Synaj. [...] Tylko prawa Synaju sa zawsze swieze, zyciodajne, oparte na najglebszych tesknotach i potrzebach natury ludzkiej. Na kamieniu wypisal je Bog, bo jak skala sa one niespozyte, wieczne. [...] Dekalog, to najswietszy kodeks, jaki kiedykolwiek ogladala ziemia. [...] Nakazy Dekalogu, zawarte w Ksiedze Wyjscia (20,3-17) sa niepodwazalne, dotycza kazdego czlowieka. [...] Trescia Dekalogu sa podstawowe, ogolne normy prawa przyrodzonego. W tym tez lezy najwieksza sila Dekalogu i jego wieczysta aktualnosc i niezmiennosc…”

Slowa wazne i prawdziwe. Jednak dalej, na s. 13 czytamy:

„Nakaz swiecenia sabatu Kosciol zmienil na ogolna nakaz dnia swietego.”

Komentujac te oczywista sprzecznosc w stanowisku ks. Zaleskiego, autor „Kosciola dogmatow i tradycji”, Jan Grodzicki, stawia oczywiste pytania:

„Jak mozna zmieniac prawa Boze, ktore sa „niespozyte”, „wieczne”, „powszechne”, dotycza „calej ludzkosci”, ktorych cecha jest „wieczysta aktualnosc i niezmiennosc? Co nalezy o tym sadzic?” (s.247).

Miedzy Biblia a subordynacja

Wyjasnienie jest stosunkowo proste.

W rzadkich momentach, gdy teolodzy katoliccy trzymaja sie Pisma Swietego, wyciagaja wlasciwe, biblijne wnioski. Tak postepuja jednak tylko do pewnej granicy, ktora jest obowiazek subordynacji wobec Kosciola. Wszak nie moga sobie bezkarnie pozwolic na kwestionowanie nauk, podawanych przez „Urzad Nauczycielski Kosciola”! W tym momencie bez zenady przechodza na pozycje ustalone przez swych duchownych zwierzchnikow, i prezentuja niebiblijne, oparte na ludzkich tradycjach stanowisko. Przy tej okazji uwidacznia sie ich rzeczywisty stosunek, i do Boga – ktorego w tym momencie obrazaja i lekcewaza – i do wiernych, ktorymi beztrosko manipuluja i chyba nimi gardza. Wyraznie sa przekonani, ze do tego stopnia ich juz zdominowali, iz ci beda ich slepo sluchac!

Dla pewnosci obrazu jeszcze dwa cytaty z dziel innych jeszcze teologow katolickich:

1. W „Katechizmie Katolickim kard. Piotra Gasparriego, wydanym z polecenia Jego Eminencji X. Dr Augusta Kardynala Hionda, Prymasa Polski, na str.78 czytamy:

„Pytanie 205: Dlaczego w Nowym testamencie nie swieci sie soboty?

Odpowiedz: W Nowym Testamencie nie swieci sie soboty, poniewaz Kosciol zastapil ja, jako swietem, niedziela…”

2. Jeszcze dobitniej ujal sprawe Stephen Keenan w „A Doctrinal Catechism, na str.174:

„Pytanie: Czy mozna udowodnic, ze Kosciol posiada wladze ustanawiania swiat?

Odpowiedz: Gdyby nie mial takiej wladzy, nie moglby ustanowic niedzieli, pierwszego dnia tygodnia, w miejsce soboty, siodmego dnia tygodnia, a wiec dokonac zmiany nie posiadajacej uzasadnienia w Pismie sw.”

Dokonana przez cesarza Konstatyna Wielkiego i kolejnych cesarzy oraz Kosciol katolicki bezprawna zmiana w Dekalogu wyzwolily reakcje tych chrzescijan, ktorzy chcieli pozostac wierni Bogu ale wkrotce rozpoczely sie represje i biblijni chrzescijanie, przesladowani przez chrzescijan z imienia , musieli przez wieki placic wysoka, cene za trzymanie sie Biblii . W miare uplywu czasu zmieniony, okaleczony „dekalog”, podawany wiernym jako prawdziwy, zaczal uchodzic za taki. . W efekcie, kiedy po wiekach rozni wierni Biblii duchowni oraz chrzescijanie znow zwrocili uwage na biblijny Dekalog i wezwali do jego przestrzegania, zostali uznani za heretykow i dlugo musza przekonywac innych chrzescijan na podstawie Pisma Swietego, ze bronia autentycznej, biblijnej wersji Bozego Dekalogu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benjamin.Szot
Stały bywalec



Dołączył: 24 Paź 2013
Posty: 736
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:00, 25 Sie 2015    Temat postu:

tom68

w wyliczaniu zmian a dokładniej fałszerstw jakich dopuścił się kler zabrakło najważniejszego ;

1. wymazano Święte Imię Autora Dekalogu przez co Pierwsze Przykazanie Dekalogu jest nieczytelne, a Bóg stał się bezimienny

2. z miłosiernego Boga - zrobiono istotę mściwą, która się mści do trzeciego, a nawet czwartego pokolenia, i istotę zazdrosną. Jest to wynikiem błędnego przetłumaczenia określenia " poqed " oraz " El-Qanna "


____________________________________

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Benjamin.Szot dnia Wto 22:01, 25 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zibi
Obywatel forum



Dołączył: 13 Gru 2013
Posty: 1521
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 5:26, 26 Sie 2015    Temat postu:

Zatem jak powinno być poprawnie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benjamin.Szot
Stały bywalec



Dołączył: 24 Paź 2013
Posty: 736
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 7:58, 26 Sie 2015    Temat postu:

Zibi

DEKALOG TŁUMACZONY BEZPOŚREDNIO Z PISM HEBRAJSKICH :

Jam JEHOWAH - Bóg twój, który cię wywiódł z ziemi egipskiej z domu niewolników :

1. NIE BĘDZIESZ MIAŁ INNYCH BOGÓW OPRÓCZ MNIE !

2. NIE UCZYNISZ SOBIE WIZERUNKU RYTEGO I ŻADNEGO OBRAZU TEGO CO NA NIEBIE
WYSOKO I TEGO CO JEST NA ZIEMI NISKO I TEGO CO JEST W WODACH PONIŻEJ ZIEMI
NIE BĘDZIESZ SIĘ IM KŁANIAŁ I NIE BĘDZIESZ IM SŁUŻYŁ, GDYŻ JA JEHOWAH, BÓG TWÓJ - BOGIEM WYMAGAJĄCYM WYŁĄCZNOŚCI, NAWIEDZAJĄCY PRZESTĘPSTWA OJCÓW PO SYNÓW - DO TRZECIEGO I DO CZWARTEGO POKOLENIA TYCH, KTÓRZY
MNIE NIENAWIDZĄ, A CZYNIĄCY ŁASKAWOŚĆ DO TYSIĄCZNEGO POKOLENIA TYM, KTÓRZY MNIE MIŁUJĄ I PRZESTRZEGAJĄ MOICH PRZYKAZAŃ !

3. NIE BĘDZIESZ UŻYWAŁ IMIENIA - JEHOWAH - BOGA TWEGO W SPOSÓB NIEGODNY, GDYŻ 
JEHOWAH NIE ZOSTAWI BEZ KARY TEGO, KTO UŻYWA JEGO IMIĘ W SPOSÓB NIEGODNY !

4. PAMIĘTAJ O DNIU SZABATU, ABY GO UŚWIĘCAĆ ; SZEŚĆ DNI BĘDZIESZ PRACOWAŁ 
I CZYNIŁ WSZYSTKIE SWOJE DZIEŁA, ALE DZIEŃ SIÓDMY - SZABATEM DLA JEHOWAH 
BOGA TWEGO ; NIE WYKONUJ ŻADNEJ PRACY - TY I TWÓJ SYN, I TWOJA CÓRKA,
TWÓJ SŁUGA I TWA SŁUŻEBNICA, I TWE ZWIERZĘTA, I TWÓJ PRZYBYSZ, KTÓRY JEST
W PODWOJACH TWOICH, GDYŻ W SZEŚCIU DNIACH UCZYNIŁ JEHOWAH NIEBIOSA
 I ZIEMIĘ, MORZE I WSZYSTKO CO W NICH, ALE ODPOCZĄŁ W DNIU SIÓDMYM ; 
DLATEGO POBŁOGOSŁAWIŁ JEHOWAH DZIEŃ SZABATU I UŚWIĘCIŁ GO !

5. SZANUJ OJCA SWEGO I MATKĘ SWĄ, ABY DŁUGO TRWAŁY DNI TWOJE, NA ZIEMI, 
KTÓRĄ JEHOWAH BÓG TWÓJ DAJE TOBIE !

6. NIE ZABIJAJ !

7. NIE CUDZOŁÓŻ !

8. NIE KRADNIJ !

9. NIE MÓW ŚWIADECTWA KŁAMLIWEGO PRZECIW BLIŹNIEMU TWEMU !

10.NIE POŻĄDAJ DOMU BLIŹNIEGO TWEGO, NIE POŻĄDAJ ŻONY BLIŹNIEGO TWEGO,
 I SŁUGI JEGO, I SŁUŻEBNICY JEGO, I WOŁU JEGO, I OSŁA JEGO, ANI NICZEGO CO
 JEST BLIŹNIEGO TWEGO !



_________________________________________________________

[link widoczny dla zalogowanych]ży-zdemaskowanie-fałszywych-wersji-/ [ UWAGA : należy najpierw skopiować cały link, a potem wkleić w pasku adresowym ! ]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Benjamin.Szot dnia Śro 8:05, 26 Sie 2015, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zibi
Obywatel forum



Dołączył: 13 Gru 2013
Posty: 1521
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:54, 26 Sie 2015    Temat postu:

Wielkie dzięki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 8:21, 02 Wrz 2015    Temat postu:

Nic dodać, nic ująć - Benjaminie. Imię Boga Najwyższego zasługuje na największy szacunek

Psalm 5:11 – "Rozradują się natomiast wszyscy, którzy się u ciebie chronią; po czas niezmierzony będą wołać radośnie. A ty zagrodzisz dostęp do nich i miłujący twe imię będą się tobą wielce radować".

Izajasza 12:4 – "I w owym dniu powiecie: „Dzięki składajcie Jehowie! Wzywajcie jego imienia. Oznajmiajcie wśród ludów jego czyny. Wspominajcie, że jego imię jest wywyższone".

Ezechiela 39:7 – "A moje święte imię uczynię znanym pośród mego ludu izraelskiego i już nie pozwolę bezcześcić mego świętego imienia; i narody będą musiały poznać, że ja jestem Jehowa, Święty w Izraelu”.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 8:22, 02 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benjamin.Szot
Stały bywalec



Dołączył: 24 Paź 2013
Posty: 736
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:05, 03 Wrz 2015    Temat postu:

Ci, którzy próbują ukryć sens drugiego przykazania, łączą je z pierwszym, natomiast Prolog, gdzie Autor Dekalogu się przedstawia traktują jako przykazanie co jest absurdem, gdyż Prolog nie ma formy imperatywnej, natomiast jest bardzo ważny, by zrozumieć sens pierwszego przykazania, że nie wolno mieć żadnych innych Bogów oprócz tego, który przedstawia się jako JEHOWAH.

W bardzo prosty sposób, by uniknąć poplątania proponuję liczyć przykazania od końca. Idąc więc od końca, wszystkie przykazania dotyczące relacji z ludźmi aż do przykazania dotyczącego poszanowania rodziców zaczynają się od zaprzeczenia לֹ֥֖א. Sens ostatniego przykazania ( dziesiątego ) nie pozwala rozbijać tego na dwa oddzielne przykazania, gdyż sens formy imperatywnej dotyczy nie przedmiotu, lecz czynności - w tym wypadku pożądania. Licząc od ostatniego przykazania ( dziesiątego ) do przykazania dotyczącego poszanowania rodziców - mamy sześć przykazań.
Pozostają cztery przykazania dotyczące relacji z Bogiem. Czwarte ( a od końca siódme ) dotyczy poszanowania szabatu, natomiast trzecie ( a od końca ósme ) poszanowania Imienia Bożego.
Pozostają zatem dwa przykazania. Drugie przykazanie posiadające na poczatku zaprzeczenie לֹ֥֖א - wskazuje na zakaz posługiwania się jakimikolwiek podobiznami w wielbieniu Boga. Jest formą imperatywną. Pozostaje przykazanie pierwsze, które również zaczyna się od zaprzeczenia לֹ֥֖א i wskazuje na zakaz kultu jakiegokolwiek Boga innego poza Tym, który we wstępie do Przykazań Dekalogu przedstawia się jako JEHOWAH. Przykazanie jest również formą imperatywną.

Ci którzy sfałszowali Dekalog próbują ten fakt zatuszować przez przyjecie różnej numeracji Przykazań. Mącicielem w tym wypadku był Augustyn z Hippony który połączył Pierwsze Przykazanie zakazujące kultu obcych Bogów z Drugim Przykazaniem zakazującym kultu jakichkolwiek wizerunków, natomiast Dziesiąte Przykazanie zakazujące żądzy posiadania cudzej żony i jakiejkolwiek własności bliźniego - rozbił na dwa przykazania, aby zgadzała się liczba dziesięć.
Poza tym namieszali też Żydzi talmudyczni, których numeracja stała się przysłowiową " wodą na młyn " dla katolików, gdyż słowa wstępne Boga proklamującego Dekalog zostały potraktowane przez nich jako pierwsze przykazanie, a tymczasem mają one sens tylko w połączeniu z zakazem oddawania czci komukolwiek innemu poza Bogiem, który sam się przedstawia jako JEHOWAH.

Zarówno pisma Józefa Flawiusza jak i Filona z Aleksandrii są dowodem na to, że prawidłowy podział Przykazań Bożych był inny niż ten, który został później przyjęty przez katolicyzm, prawosławie, niektórych protestantów ( luteranów ) oraz Żydów talmudycznych
. Józef Flawiusz w Ἰουδαϊκὴ ἀρχαιολογία ( Dawne Dzieje Izraela księga III, V, 5 ) pisze : " Pierwsze Przykazanie poucza nas, że Bóg jest jeden, i że tylko Jemu należy oddawać cześć. Drugie zabrania nam czynić wizerunków jakichkolwiek żywych stworzeń dla oddawania im czci. Trzecie nakazuje, byśmy nigdy nie przysięgali na Boga w błahej sprawie, czwarte - byśmy świecili każdy siódmy dzień powstrzymując się od wszelkiej pracy, piąte - byśmy szanowali rodziców, szóste - zabrania nam morderstwa, siódme - cudzołóstwa, ósme - kradzieży, dziewiąte - dawania fałszywego świadectwa, a dziesiąte nakazuje, byśmy nie pożądali żadnej rzeczy, która należy do innego człowieka. "

Podobne stanowisko reprezentował Filon z Aleksandrii w dziele pt. ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΔΕΚΑ ΛΟΓΩΝ. Świadectwo więc dwóch starożytnych Żydów jest całkowicie wystarczające, że utrwalony obecnie podział Przykazań Bożych w katolicyzmie, prawosławiu, luteranizmie i niektórych środowiskach żydowskich jest błędny.
Do tego faktu przyznaje się profesor Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ks. dr Stanisław Łach, który w swym komentarzu do Księgi Wyjścia ( 20, 1 ) tak pisze : " W kwestii sposobu podziału dekalogu ma poszczególne przykazania mamy w Biblii najrozmaitsze rozbieżności. Ta sama rozbieżność istnieje i w tradycji. Gdy Józef Flawiusz, Filon oraz większość Ojców Kościoła uważają oddawanie czci obrazom za oddzielne przykazania, to inni pisarze kościelni, począwszy od Orygenesa łączą te dwa przykazania w jedno. Natomiast zakaz pożądania rozdzielają oni na dwa przykazania, z których jedno zabraniało pożądania cudzej żony, a drugie pożądania cudzej własności. Klasyfikacja ta rozpowszechniła się od św. Augustyna i przyjęła się zarówno w Kościele katolickim, jak i u luteranów. Rabini i Żydzi dopatrują się we wstępie do dekalogu przykazania pierwszego ( w.2 ), w w.3 - 6 zakazujących czci obcych bogów i czci obrazów przykazania drugiego, a w w.17 zakazującym pożądania cudzej żony i cudzej własności widzą przykazanie dziesiąte." ( Księga Wyjscia: Pallotinum , Poznań 1964 str. 181 ).

Znany dogmatyk kościoła katolickiego ks. Franciszek Spirago w Katolickim Katechizmie Ludowym napisał : " Dekalog żydowski pierwotny obejmował następujące przykazania : 1. Przykazanie oddawania czci tylko prawdziwemu Bogu. 2. Zakaz czczenia obrazów i posoągów. 3. Zakaz znieważania imienia Bożego. 4. Nakaz święcenia sabatu. 5. Nakaz czci dla rodziców. 6. Zakaz zabijania. 7. Cudzołóstwa. 8. Kradzieży. 9. Fałszywego świadectwa. 10. Zakaz pożądania rzeczy cudzych. Nie naruszając istoty przykazań, poczynił w nich Kościół następujące zmiany formalne. Drugie przykazanie dotyczące czci obrazów złączył z pierwszym, natomiast dziesiąte przykazanie Boże rozdzielił na dwa osobne przykazania. (…) Nakaz święcenia sabatu przemienia Kościół na nakaz święcenia niedzieli. " ( ks. Franciszek Spirago : Katechizm Katolicki dla Ludu Bożego wyd. 1911 r. )

A więc katechizm wyraźnie stwierdza, kto dokonał zmian. Wprawdzie ks. Spirago traktuje wymienione zmiany jako " formalne " i nie naruszające " istoty przykazań ", lecz trudno się z tym zgodzić, ponieważ tam gdzie wymazuje się z Dekalogu Święte Imię Boga co sprawia brak czytelności pierwszego i trzeciego przykazania, gdzie następuje faktyczne uchylenie drugiego przykazania, rozdzielenie dziesiątego i całkowita zmiana treści czwartego przykazania - trudno mówić tylko o zmianach formalnych. Mamy tu do czynienia ze zmianami merytorycznymi naruszającymi istotę Bożego Dekalogu - co w języku potocznym nazywa się po prostu fałszerstwem.

_____________________________________________________

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Benjamin.Szot dnia Czw 9:21, 03 Wrz 2015, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benjamin.Szot
Stały bywalec



Dołączył: 24 Paź 2013
Posty: 736
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:51, 06 Mar 2016    Temat postu:

Niestety adwentyści też nie przestrzegają Dekalogu Bożego

_____________________________________

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yarpen Zirgin
zameldowany



Dołączył: 19 Lut 2016
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:53, 26 Mar 2016    Temat postu:

Jedno pytanie:
Skąd wiadomo, że to faryzeusze prawidłowo podzielili tekst Wj 20,2-17 na Dziesięć Przykazań?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Servant
zadomowiony



Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 278
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:59, 28 Mar 2016    Temat postu:

Yarpen Zirgin napisał:
Jedno pytanie:
Skąd wiadomo, że to faryzeusze prawidłowo podzielili tekst Wj 20,2-17 na Dziesięć Przykazań?

Przyznaj, że nie czytałeś tego co @Benjamin.Szot napisał tutaj
http://www.wiarabiblijna.fora.pl/pismo-swiete,8/dekalog-zostal-zmieniony,1822.html#45750


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yarpen Zirgin
zameldowany



Dołączył: 19 Lut 2016
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:05, 28 Mar 2016    Temat postu:

Servant napisał:
Yarpen Zirgin napisał:
Jedno pytanie:
Skąd wiadomo, że to faryzeusze prawidłowo podzielili tekst Wj 20,2-17 na Dziesięć Przykazań?

Przyznaj, że nie czytałeś tego co @Benjamin.Szot napisał tutaj
http://www.wiarabiblijna.fora.pl/pismo-swiete,8/dekalog-zostal-zmieniony,1822.html#45750

Przeczytałem, ale nie przekonał mnie, że to faryzejski podział Wj 20,2-17 jest tym prawidłowym. Dlatego pytam skąd to wiadomo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zibi
Obywatel forum



Dołączył: 13 Gru 2013
Posty: 1521
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:45, 28 Mar 2016    Temat postu:

Yarpen Zirgin napisał:
Servant napisał:
Yarpen Zirgin napisał:
Jedno pytanie:
Skąd wiadomo, że to faryzeusze prawidłowo podzielili tekst Wj 20,2-17 na Dziesięć Przykazań?

Przyznaj, że nie czytałeś tego co @Benjamin.Szot napisał tutaj
http://www.wiarabiblijna.fora.pl/pismo-swiete,8/dekalog-zostal-zmieniony,1822.html#45750

Przeczytałem, ale nie przekonał mnie, że to faryzejski podział Wj 20,2-17 jest tym prawidłowym. Dlatego pytam skąd to wiadomo.


Podział podziałem, a zmiana jest ewidentna..Po co się przyznawać do procederu obrażającego Boga..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yarpen Zirgin
zameldowany



Dołączył: 19 Lut 2016
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:48, 28 Mar 2016    Temat postu:

Zibi napisał:
Yarpen Zirgin napisał:
Przeczytałem, ale nie przekonał mnie, że to faryzejski podział Wj 20,2-17 jest tym prawidłowym. Dlatego pytam skąd to wiadomo.


Podział podziałem, a zmiana jest ewidentna..Po co się przyznawać do procederu obrażającego Boga..

Co niby ma obrażać Boga? Używanie słów "Pan" i "Bóg" zamiast imienia Jahwe? Tak postępował zarówno Chrystus, jak i Apostołowie, więc nie ma w tym niczego złego.

Natomiast dalej nie wiem dlaczego mielibyśmy uznać, że to faryzeusze prawidłowo podzielili tekst Wj 20,2-17 na Dziesięć Przykazań.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zibi
Obywatel forum



Dołączył: 13 Gru 2013
Posty: 1521
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:57, 28 Mar 2016    Temat postu:

Yarpen Zirgin napisał:
Zibi napisał:
Yarpen Zirgin napisał:
Przeczytałem, ale nie przekonał mnie, że to faryzejski podział Wj 20,2-17 jest tym prawidłowym. Dlatego pytam skąd to wiadomo.


Podział podziałem, a zmiana jest ewidentna..Po co się przyznawać do procederu obrażającego Boga..

Co niby ma obrażać Boga? Używanie słów "Pan" i "Bóg" zamiast imienia Jahwe? Tak postępował zarówno Chrystus, jak i Apostołowie, więc nie ma w tym niczego złego.

Natomiast dalej nie wiem dlaczego mielibyśmy uznać, że to faryzeusze prawidłowo podzielili tekst Wj 20,2-17 na Dziesięć Przykazań.


Kult wizerunków obraza Boga, nie słyszałeś?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Servant
zadomowiony



Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 278
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:09, 28 Mar 2016    Temat postu:

Yarpen Zirgin napisał:
Servant napisał:
Yarpen Zirgin napisał:
Jedno pytanie:
Skąd wiadomo, że to faryzeusze prawidłowo podzielili tekst Wj 20,2-17 na Dziesięć Przykazań?

Przyznaj, że nie czytałeś tego co @Benjamin.Szot napisał tutaj
http://www.wiarabiblijna.fora.pl/pismo-swiete,8/dekalog-zostal-zmieniony,1822.html#45750

Przeczytałem, ale nie przekonał mnie, że to faryzejski podział Wj 20,2-17 jest tym prawidłowym. Dlatego pytam skąd to wiadomo.

A mnie nie interesuje czyj to jest podział, tylko czy argumentacja jest logiczna.
Ty zaś z góry założyłeś, że coś tam nie jest dobre, bo masz uprzedzenia.
Spróbuj podejść do tematu bez bagażu uprzedzeń. Stań po stronie prawdy (faktów). Chyba, że brak Ci odwagi...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wiarabiblijna.fora.pl Strona Główna -> Pismo Święte Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin